Terug in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Terug in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Terug in Ghana

Door: Pieter Debou

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 December 2011 | Ghana, Accra

Na een vlucht van ongeveer 8u en een stopover in de Malinese hoofdstad Bamako ben ik woensdagavond geland in Accra. Ik huur er mijn kamer zoals gewoonlijk en 's avonds haal ik mijn kip en rijst in het eetstalletje in de buurt. Ik ken hier ondertussen goed mijn weg en ook de mensen kennen mij. Op het terras in het Art Center voel ik me soms een lokale politicus. Ik word er constant aangesproken :-)

Mijn favoriete woordenschat is hier negotiëren, controleren, reclameren, delegeren en coördineren. Het enige wat ik hier niet moet doen is stresseren. Al bij al een beetje zoals de Belgische politiek dus.

We hebben ondertussen planken en bamboe palen kunnen aankopen om de houten constructie op te zetten voor de realisatie van het dakplateau. Na wat getouwtrek omtrent de lonen van de werkmannen zijn ze vandaag gestart met werken. Eind van de week kan er dan aan de slag worden gegaan met het plooien van de ijzeren staven. De kostprijs van die staven neemt het grootste deel van het budget in beslag.

De kerstdagen hebben we doorgebracht aan het strand van Kokrobite waar we kreeft hebben gegeten aan de prijs van 9€. Zoiets kan een mens natuurlijk niet laten liggen :-).

Hierbij alvast een aantal foto's.

En, prettige kerst voor iedereen natuurlijk :-).

• 26 December 2011 - 19:02

Bjorn:

white beach X-mas...

• 28 December 2011 - 19:41

Kathleen:

Geniet ervan! btw: 't is te laat zeker om nog een kleine djembé te laten maken voor Fran met haar naam erop?
    Groetjes
    Kathleen