Onverwachte internationale hulp - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Onverwachte internationale hulp - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Onverwachte internationale hulp

Door: Pieter Debou

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 Februari 2010 | Ghana, Accra

We krijgen uit onverwachte hoek hulp voor de realisatie van ons Community Center. Donderdagavond was ik uitgenodigd door de “International Players of Accra”, een internationaal theatergezelschap waar ook Dennis deel van uitmaakt. Zij organiseren jaarlijks een theaterstuk en doneren de opbrengsten aan een goed doel. Ze hebben niet alleen interesse om ons financieel te steunen maar ook op artistiek vlak. Vandaag hebben we met de voorzitster een bezoek gebracht aan de werf met auto en chauffeur wat een heel groot verschil is met het openbaar vervoer die wij de afgelopen weken hebben gebruikt. Met de auto doe je er ongeveer 1u over, met het openbaar vervoer, 2u30. Vandaag hebben we al zitten brainstormen en het komt erop neer dat ze, tot mijn volgend bezoek aan Ghana, reeds geld kunnen doneren om de muren te plaatsen. In de toekomst willen ze het Center mee vorm geven op artistiek vlak.

De West African Rescue Association heeft dan weer interesse om 2-maandelijks langs te komen voor vaccinaties en medische bijstand. Dit is een private medische bijstandsorganiastie met een ziekenhuis in Accra en Takoradi en beschikken over helicopters, moderne ambulances en professioneel medisch personeel en materiaal. Op hun website www.westafrican-rescue.com kan je meer info vinden. Hun medewerking betekent tevens een serieuze stap voorwaarts.

Het werd werken tot het laatste moment. Vrijdag hadden we een trilmachine gehuurd om het zand in de fundamenten aan te stampen. De regenbui van eerder deze week kwam daardoor goed van pas. Vandaag werd dan de mortel gegoten.

Ik wil langs deze weg ook iedereen bedanken die het voorbije jaar heeft meegewerkt aan oa Music for Africa en de Champagneverkoop. Ook de bijdragen van Otentico, Missie Wijnendale en de Stad Torhout hebben ervoor gezorgd dat we hier ter plaatse een verschil kunnen maken in het leven van deze mensen.

Ik heb reeds verteld dat ik insta voor het inschrijfgeld van Natty's dochter Stephanie voor de kleuterschool. Welnu, ik heb er nog eentje bijgenomen. Zijn naam is Alex, hij is 2 jaar en werd verlaten door zijn moeder. Zijn vader werkt in het Art Center en heeft niet de middelen om te zorgen voor opvang. Vanaf volgende week mag hij dus naar de Kindergarten.

Ontspanning zat er af en toe wel in met de reggae-party's op zaterdag op het strand van Kokrobite of even uitrusten aan het zwembad maar deze week was ik ook op een salsa-party. Ik viel even van mijn stoel want tot op heden had ik geen idee van het andere uitgaansleven in Accra. Het was altijd iets van reggae of een traditioneel optreden maar dit leek me heel leuk.

Moe maar tevreden kan ik zondagavond terugkeren naar Belgie en een volgend bezoek zal er misschien sneller komen dan ik had voorzien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Een Community Center bouwen in het dorpje Adoteiman.

Actief sinds 28 Juli 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 72346

Voorgaande reizen:

21 December 2011 - 29 December 2011

Terug naar Ghana

27 Oktober 2010 - 04 December 2010

Een nieuw avontuur in Ghana

26 Januari 2010 - 15 Februari 2010

Terug naar Ghana

03 November 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: