Cava voor Ghana - Reisverslag uit Brussel, België van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Cava voor Ghana - Reisverslag uit Brussel, België van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Cava voor Ghana

Door: Pieter Debou

Blijf op de hoogte en volg Pieter

15 Juni 2010 | België, Brussel

CAVA VOOR GHANA

Tijdens de Nacht van Vlaanderen en de Batjes op vrijdag 18 (vanaf 18u) en zaterdag 19 juni (vanaf 16u) verkoop ik ten voordele van het project, Cava (Familia Oliveda Brut Jove) op de Markt van Torhout (ter hoogte van de liberale mutualiteit, aan de achterkant van het stadhuis) aan 14 euro per fles of 3 euro per glas.

VRANCKX

Op zaterdagavond 19 juni wordt in het tv-programma Vranckx opnieuw de reportage uitgezonden 'Ons Vuil in Afrika' waar ik in januari 2009 aan meegewerkt heb samen met toenmailig Vlaams Parlementslid Rudi Daems van Groen!.

"VRT-journalist Jan Holderbeke volgde de afvaltrafiek van de haven van Antwerpen naar Tema, in het West-Afrikaanse Ghana. Daar verknallen duizenden kinderen hun gezondheid door op ware gifstorten onze oude computers, TV-toestellen en koelkasten te ontmantelen. Het Westen exporteert zijn giftig afval, de Derde Wereld importeert een gigantisch milieuprobleem".

Via de volgende link kan je de foto’s bekijken van mijn laatste reis naar Ghana in januari-februari : http://picasaweb.google.com/pieter.debou

Een leuk muziekje voor erbij is :