Onze eerste week zit erop - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Onze eerste week zit erop - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Onze eerste week zit erop

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

10 November 2008 | Ghana, Accra

Hallo iedereen,

Het klimaat vraagt tijd om aan te passen. Vooral Alex heeft last van hoofdpijn en misselijkheid als gevolg van een zonneslag. Het voornaamste is natuurlijk dat we voldoende water drinken en een pet opzetten in het heetst van de dag.
Op donderdag hebben we een bezoek gebracht aan het Brazil House. In de jaren 1830 arriveerden hier slaven vanuit Brazilie die de kans kregen om terug te keren naar Afrika. Ze hebben zich voornamelijk gesetteld in Nigeria, Benin en ook in Ghana. Leuk voor Alex dat er in Ghana een connectie is met zijn Braziliaanse roots.
Op vrijdag zijn we ingetrokken in onze kamer even buiten het centrum in de wijk Labadi-Wireless (jawel, Draadloos). Voor de prijs van 100 Euro per maand hebben we een slaapkamer, badkamer en living. Nu zijn we nog aan het uitkijken naar een klein gasvuur en wat keukenmateriaal om ons eigen potje te kunnen koken. Ook het wassen van de kledij moet ik zelf doen zoals in the old days met emmer en zeep.
Nu onze trip naar Burkina in het water is gevallen kunnen we reeds starten met de voorbereidingen van de bouw van de fundamenten van ons Community Center / Buurthuis. De doelstelling is een ontmoetingsplaats maken voor het dorpje Adoteiman met een medische hulppost, een art-class en een music-class voor de kinderen. Maar dat is allemaal toekomstmuziek want vooraleer we daar zijn hebben we nog een hele weg af te leggen. Het bouwplan voor de fundamenten is ondertussen klaar en nu kunnen we starten met de onderhandelingen voor de aankopen van het materiaal.
Ook de verkiezing van Obama was hot news en je kan dan ook overal boekjes, petjes en kalenders kopen en op de radio hoor je wel elke dag iets over Obama.

Ciao en tot binnenkort,
Pieter

• 10 November 2008 - 18:50

Erika:

ik ben heel blij van jullie te horen.
    ik wens aan jullie het beste!!!!!
    ik heb juist ook werk gevonden,volgende week zal ik beginnen!!!ik hoop het zal ik tevreden zijn en ze ook!
    vele -lieve groetjes Erika
    en ik zal alles lezen,dus stuur maar;-)

• 11 November 2008 - 11:55

Hans:

gudrun en els zijn hier, en ge geloofd het niet maar onze papieren inclusief pas zijn ok, morgen gaan ze op de post,tof om jullie verhalen te volgen, het ga jullie goed, maar zorg wat voor alex... DIKKE KNUFFEL XXX gr van gudrun, niek,els, bruno(met griep),patrick en ikke...

• 11 November 2008 - 13:53

Rudy Demuynck:

Toen we in Gambia bij een Engelse logeerden, gaf ze ons de raad om alles zo traag mogelijk te doen om minder last te hebben van de hitte.
    Hier in Santa Fe (New Mexico) hebben we geen last van de hitte. Het is hier rond het vriespunt.
    Draadloos internet? Amaai, en is het nog een beetje snel ook?

• 12 November 2008 - 22:08

Hans:

ook 4 dagen nodig gehad om uit acra te geraken...? groetjes aan tante Rita(rita marly) knuffel