Kerstsfeer bij 30 graden - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Kerstsfeer bij 30 graden - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Kerstsfeer bij 30 graden

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

21 December 2008 | Ghana, Accra

Ook hier heerst een kerstsfeer in sommige winkels maar dan wel gecombineerd met zon en een temperatuur van 30 graden. Voor de kerstdagen is er niks speciaals gepland omdat we met onze Torhoutenaren gaan rondtouren. Ze komen deze avond aan en morgen brengen we een bezoekje aan het project in Adoteiman. Daarmee krijgen ze meteen een vuurdoop van het plaatselijk openbaar vervoer en het leven buiten de hoofdstad, dat toch stukken verschilt als dat van het platteland. Op dinsdag vertrekken we naar Cape Coast. De tweede stad aan de kust met een koloniale sfeer. Van daaruit bezoeken we de slavenforten van Elmina en Cape Coast en Kakum National Park. Daar gaan we de canopy-walk doen. Dat zijn 7 bruggen tussen bomen die 40m boven de grond hangen met een totale lengte van 330m. Op vrijdag keren we terug en gaan we naar Kokrobite waar we het weekend verblijven aan het strand, de bar en eventueel de aapjes bezoeken en een kanotocht gaan doen. Op maandag kunnen ze dan souveniers inkopen met de nodige prijsonderhandelingen en op dinsdag keren ze terug huiswaarts. Voor eindejaar zien we nog wel waar we gaan belanden maar waarschijnlijk vieren we dat op het strand met een barbecue.

Gisterenavond vond het schoolfeest alias fundraising dinner plaats en zoals steeds in Afrika ontbrak het niet aan zang, dans en muziek. Ik heb geprobeerd om enkele filmpjes op youtube te plaatsen maar dat duurt hier uren of de computer crasht. Dankzij jullie bijdragen en het geld dat Alex heeft ingezameld komt onze bijdrage aan de Street Academy op meer dan 400 euro.

Ondertussen hebben we onze living/slaapkamer/badkamer ingeruild voor een slaapkamer en dienen we de badkamer te delen. Ook kledij wassen en afwassen doen we nu op de koer met de rest van de familie.

Woensdagavond en donderdag heb ik in mijn bed moeten blijven want mijn darmen hebben het nu toch begeven na het eten van een lokale bonenschotel. Ik kon dan ook niet aanwezig zijn op het kerstfeestje van de school.

Tot daar mijn relaas en we wensen iedereen in Belgie en Nederland prettige kerstdagen.

• 21 December 2008 - 14:22

Annie En Jean:

Mooie verslagen Pieter.
    Wijn sinds donderdag terug uit Mexico en volgen nu weer je avonturen. Zalige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar bij temperaturen van 30+ ... wij kunnen er van mespreken: 't is precies niet echt hé ...
    Annie en Jean

• 21 December 2008 - 19:13

Piet En Annick:

prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    doe de groetjes aan de thouroutenaeren.
    hier hebben we ook 30° als we de thermostaat hoger zetten!!!!!!
    doei.......

• 22 December 2008 - 11:58

Miriam:

prettige feestdagen daar in Ghana.Geniet er van en maakt het niet te bont met de thouroutnaeren,zodat als wij eens kunnen naar Ghana gaan noch onze kop kunnen tonen zoder blozen vele groetjes

• 22 December 2008 - 19:19

Barneyz:

darm-"flora" en kringspieroefeningen...
    cultuurshock en veels te warm...
    rondhossen met je kop in de wolken...
    't is precies nen normalen maandagochtend op't werk met zand tussen je tenen

groetjes en frettige peesten
    santé

bjorn & melinda

• 23 December 2008 - 20:05

Suzie:

Prettige Feestdagen en geniet want je zal dat denk ik maar eenmaal meemaken niet te zat.Dikke kussen aan allemaal Suzie

• 24 December 2008 - 12:47

Christophe:

zou Gudrun soms gisteren onze site hebben bezocht?

• 24 December 2008 - 12:55

• 24 December 2008 - 12:55

• 24 December 2008 - 12:57

Christophe:

die van mij ook
    Het leeggoed staat op gudrun haar bureau

• 24 December 2008 - 12:57

groetjes uit Veldegem
    Ingrid

• 25 December 2008 - 16:30

Casier Josiane:

zalig kerstfeest,groetjes aan de wijnendalenaars

• 25 December 2008 - 16:46

Lode, Joke, Agnes&co:

Hallo daar ver-weg!
    lekker warm dus ...
    Vele groetjes en een warme kerstknuffel vanuit het verre Wijnendale, geniet er daar nog maar super van, we denken aan jullie !
    Groetjes !!! xxx

• 28 December 2008 - 20:51

Annie:

Zalige Kerst en een Gelukkig Nieuwjaar onder de Afrikaanse zon!

• 31 December 2008 - 15:54

Magda&marcella:

Profiteer maar van de zon
    hoor, hier zijn we aan het bevriezen, we hebben genoten van de reis, nog een tof eindejaar onder de palmbomen!!!!

• 31 December 2008 - 18:08

Gudrun:

iedereen mag het weten:onze reis was prachtig, iets om nooit meer te vergeten.Pieter,je hebt het ongelooflijk goed in elkaar gestoken,niemand kan het beter!!!!Groetjes en knuffels voor jullie allen daar.Obronni,geniet er nog van en hou ons op de hoogte.