Schoolfeest - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Schoolfeest - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Schoolfeest

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 November 2008 | Ghana, Accra

Op 20 december organiseert de Street Academy, het schooltje waar we lesgeven, een feest voor de kinderen. Samen met nog een aantal andere vrijwilligers helpen we hierbij en doen we een oproep in het thuisland om daarvoor wat geld in te zamelen. Ik ben dan ook op zoek naar 10 mensen die 10 euro willen storten. Daarmee zouden we al een hele stap vooruit kunnen zetten. Je kan het storten op mijn rekening 738-0250574-45 met de vermelding 'schoolfeest'. Ondertussen heb ik mijn eerste Franse les gegeven aan de kinderen en help ik hen ook met het Engels en het geven van wiskunde.

Na het nemen van de afmetingen voor de constructie van het Community Center zijn de werkmannen, vrijdag, gestart met het graven van de putten voor de fundamenten en in de loop van volgende week moet dit afgerond zijn. Volgende week kopen we vervolgens de eerste materialen aan zoals cement en ijzeren staven en plaatsen we de bestelling voor het bakken van 1000 stenen.

Nog een leuke anekdote : blijkbaar hebben ze hier een gebrek aan politiewagens want vorige week stapten op ons busje een agent met een boefje in de handboeien.

Ons eigen potje koken lukt ook al aardig en ze hebben hier tevens een winkel 'Koala' genaamd met westerse producten zoals nutella en corn-flakes maar zelfs duurder dan bij ons. We beperken dus de boodschappen aldaar en gaan gewoon naar de lokale markt of langs een van de vele verkoopstandjes langs straat. Bij het koken kan een aperitief natuurlijk niet ontbreken en naast onze deur is er een klein cafe waar je het plaatselijk bier Gulder kan drinken. Ik heb hen er ook bijgezegd dat gulder, jullie betekent in het West-Vlaams en dat we ook wulder (wij) en zulder (zij) gebruiken :-).

• 16 November 2008 - 19:09

Wostyn Piet:

komt in orde als het voor de kinderen is en niet om te aperitieven.
    vele groeten uit het regenachtige belgie.

• 16 November 2008 - 22:10

Luc Vanderper:

Dag Pieter, fijn om je wedervaren te kunnen volgen. Ik benijd je een beetje hoor! Ons 'steentje'komt eraan!

groetjes!

• 18 November 2008 - 18:08

Wouter En Vera:

Ons steentje is ook gestort. Hopelijk is jou schoolfeest leuker dan de optredentjes die wij jaren aan een stuk gezien hebben.

Greetz !!!!

• 18 November 2008 - 20:55

Annie:

Dag Pieter,
    De storting komt in orde.
    Maak er maar een leuk
    feest van !

Saluutjes !

• 19 November 2008 - 10:16

Je Pa:

Pieter, iedere week lees ik je berichtjes. Er is geen nieuws uit Torhout te melden. Vanaf 28 no-vember mag je mijn spon-sor-overschrijving tege-moet zien. Vele groeten.

• 20 November 2008 - 11:47

Miriam:

als het voor de kinderen is geen probleem geld komt er aan en een prettig schoolfeest daar in Ghana