200 kg rijst en een watertank aangekocht - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu 200 kg rijst en een watertank aangekocht - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

200 kg rijst en een watertank aangekocht

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 Januari 2010 | Ghana, Accra

Dinsdag ben ik met enige vertraging geland in Accra. Telkenmale ik op de luchthaven aankom moet ik vaststellen dat het land vooruit gaat. Ook de rest van Acrra gaat er op vooruit, een grote bouwwerf en vele infrastructuurwerken. Maar de rest van het land volgt natuurlijk niet. Het gaat hier vooruit met 2 snelheden. Qua netheid is er toch een verschil met vorig jaar. In bepaalde buurten kan je zien dat ze effectief de straten opkuisen.

Ik verblijf net zoals vorig jaar in dezelfde buurt, waar je geen enkele toerist zal tegenkomen. Ik ken hier mijn weg en de winkeltjes waar ik elke morgen mijn vers brood ga halen. Net zoals de Ghanezen bekijk ik van dag tot dag wat ik zal eten en ook zal doen. Veel plannen kan je moeilijk maken, gewoon de dag starten en `s avonds bij een pintje evalueren. Opjagen heeft geen zin maar dat ligt eigenlijk ook niet in mijn aard.

Veel tijd om te acclimatiseren was er niet. We zijn dan ook meteen begonnen met het werk en we hebben alvast 200 kg rijst aangekocht in zakjes van 5 kg om uit te delen in het dorp en we zijn langsgeweest in de basisschool van Otinibi om te kijken hoe we het dak kunnen herstellen. De werken aan de fundamenten van het community center hebben we vandaag opgestart en de watertank van 7000 L is geleverd. Het zijn lange dagen op de weg omdat het verkeer hier strop zit. Teveel auto`s en te weinig wegen.

Maar we hebben toch al het een en ander kunnen doen in een paar dagen en zoals ze hier zeggen, we keep moving forward.



  • 30 Januari 2010 - 23:51

    Gudrun:

    het is misschien van dag tot dag maar intussen is het weer een hele grote stap vooruit.Je kan van de foto's uitmaken hoe content ze daar zijn dat je er terug bent.Wat heb ik toch heimwee als ik dat zie.Doe maar verder zoals je bezig bent.Prachtig!!!
    Tot de volgende xxx

  • 02 Februari 2010 - 21:05

    Annie:

    Het doet deugd te zien hoe gelukkig deze mensen
    zijn dat je telkens terugkomt met middelen om hun levensstandaard wat te verhogen. Proficiat voor je inzet.

  • 03 Februari 2010 - 19:37

    Jozef Doom:

    prachtig project

  • 05 Februari 2010 - 13:23

    GES E:

    Dag Pieter,

    Leuk dat je zoveel inspanning levert voor die mensen. Tof dat je de basisschool daar helpt herstellen. Wees vooral voorzicht bij al dat zware werk. Wij zijn GES E, de kinderen van het anker. Wij verkopen de schoolborden om wat geld te kunnen schenken. Hopelijk kan je het goed gebruiken. We steunen jou bij alles wat je doet.
    groetjes
    Damy, Maico, Shanny, Dyllen, Megan, Sebastiaan, Jennifer, Tyrone en de juffen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Een Community Center bouwen in het dorpje Adoteiman.

Actief sinds 28 Juli 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 72341

Voorgaande reizen:

21 December 2011 - 29 December 2011

Terug naar Ghana

27 Oktober 2010 - 04 December 2010

Een nieuw avontuur in Ghana

26 Januari 2010 - 15 Februari 2010

Terug naar Ghana

03 November 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: