Terug op Ghanese bodem - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu Terug op Ghanese bodem - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

Terug op Ghanese bodem

Door: Pieter Debou

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 Oktober 2010 | Ghana, Accra

Hallo Iedereen,

Woensdagnamiddag zijn we na 6.5 uur geland en dus terug op de zwoele Afrikaanse bodem. Er ligt veel werk op de plank en zijn er gisteren dan ook direct aan begonnen.

We hebben een bezoek gebracht aan onze werf waar het resultaat van het platform mag gezien zijn. De buizen voor het sanitair en afwatering zijn correct aangebracht in het platform en zijn meteen het bewijs dat ik niet steeds aanwezig moet zijn. Niet alleen voor mij maar ook voor Natty en de mensen hier is dit een leerschool.

Maandag gaan we van start met het bouwen van de muren. We hebben al 800 stenen zelf gebakken maar gaan er bij de buren bijkopen om het wat vlotter te laten verlopen. Ook water en cement hebben we besteld.

In de basisschool van Otinibi hadden we een afspraak met "madame de directrice" om de mogelijkheden te bespreken wat onze volgende stap is in het ondersteunen van de school. In januari hebben we het dak laten herstellen en waren er nieuwe deuren en luiken nodig. Ditmaal gaan we ons toeleggen op het voorzien van sloten voor de lokalen, dient er nog 1 nieuwe deur te komen en zal Dennis zich bezighouden met de schilderwerken. Dennis (de neef van Natty) heeft ondertussen ook een job gevonden als wegenwerker (waarbij hij vooral putten moet opvullen). Een harde job maar toch iets waarbij hij geld verdient want nu zijn vriendin zwanger is dient er geld binnen te komen.

Ook voor eventuele vrijwilligers zijn we iets aan het uitwerken. Tot het Community Center afgewerkt is kunnen ze verblijven in een Guesthouse in het dorpje en kunnen ze les geven in de basisschool van Otinibi.

Op 18 november verwacht ik Rita en Guido (een koppel dat ik heb leren kennen op reis in Vietnam en Cambodja) voor een inleefreis van een week.

Vandaag is het papierwerkdag want we moeten nogal wat administratie verwerken aangaande onze bouwvergunning.

Tot binnenkort.

• 29 Oktober 2010 - 14:37

Bruno En Els:

succes met de bouw van het community center, profiteer van het goede weer, hier is het maar frisjes, groetjes aan iedereen!

• 29 Oktober 2010 - 15:36

DIRK DEHAERNE:

ZEER BOEIEND VERSLAG

NOG EEN ZEER AANGENAAM VERBLIJF EN SUCCES GEWENST

DIRK DEHAERNE

• 30 Oktober 2010 - 14:06

Christophe:

Hallo,
    Succes met je project in Ghana, Als je in kokrobite langskom mag je een weekendje gratis verblijven in mijn huis aldaar,Als je het niet erg vindt om op een matras op de grond te slapen en met koud water te wassen. De container met mijn spullen is nog niet vertrokken.
    Groeten,
    Christophe