De eerste week zit er op ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu De eerste week zit er op ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pieter Debou - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er op !

Door: Pieter Debou

Blijf op de hoogte en volg Pieter

04 November 2010 | Ghana, Accra

Sinds we maandag zijn gestart met het bouwen van de muren gaat het goed vooruit. Ondanks het "getouwtrek" omtrent de prijzen van de materialen en het salaris van onze werkmannen mogen we niet klagen.

Ik kan ondertussen meer foto's plaatsen en je kan dan ook de vooruitgang duidelijk zien.

Deze morgen zijn we langsgeweest in het schooltje van mijn petekind en het dochtertje van Natty, Stephanie waar ik het resterende geld van dit trimester (september-december) heb betaald. Voor we vertrekken zal ik tevens het 2de semester (januari-april) betalen. De prijs daarvoor komt op 90 cedi of 46 euro. Voor dat geld krijgen ze een uniform, kunnen ze eten op school en krijgen ze lesmateriaal. Ook het schoolgeld is dit jaar dus gestegen want in januari betaalde ik slechts 75 cedi.

Dennis zal dit weekend starten met de schilderwerken in de school van Otinibi. We zijn ook van plan om lesmateriaal aan te kopen voor de lessen chemie en fysica.

Het is deze week al druk geweest. Elke morgen om 6u opstaan en elke dag 4 uur in de trotro (het lokale transport) om in het dorpje te geraken en terug te keren. Bij een hitte van 32 graden kan een fris pintje 's avonds toch deugd doen. En we hebben een lekkere lokale take-a-way gevonden niet ver van waar we verblijven. De kip met rijst is er heel goed en ze kent er wat van want ze werkt haar schotels af met een gekookt eitje, wat sla, ketchup, pepersaus en bonen.

Tot binnenkort.

• 04 November 2010 - 18:09

Rita Defreyne:

de fotos zijn terug prachtig. inderdaad de werken gaan goed vooruit.
    doe zo voort, wij volgen de werken op vanuit Belgie (Torhout)
    groetjes,
    Rita

• 04 November 2010 - 20:14

Gudrun:

Prachtig om te zien hoe de muren uit de grond rijzen, als je daar geen goed gevoel bij hebt!!
    Foto's zijn geslaagd en ons Leonardoke ziet er gelukkig uit!
    Groetjes,